13 iulie 2012

tarta fresh

 



   Pe canicula asta nu prea-mi vine sa gatesc ceva, sa aprind aragazul, dar pofte tot am, mai ales de dulce. Si daca tot se poarta cheescake-urile, am zis sa fac si eu unul.






Blat:
  • 250 g biscuiti la alegere
  • 1 lingura zahar
  • 1 plic zahar vanilinat
  • 1 lingura cacao
  • 80 g unt
  • 100 ml apa
  • esenta de rom
   Biscuiti se faramiteaza cu sucitorul, eu i-am pus intre doua coli de hartie de copt si i-am presat. 
   Untul l-am pus pe foc si l-am topit, impreuna cu apa, zaharul, zaharul vanilinat si cacaoa, cand s-a topit untul am adaugat cam o lingurita de esenta de rom. Se ia cratita de pe foc si se adauga in compozitia de unt, biscuitii faramitati, se omogenizeaza bine, va iesi un bulgare mare de biscuiti.

   Am pus hartie de copt intr-o forma de tarta si am aranjat blatul de biscuiti in asa fel incat sa acopere foarte bine peretii formei. Se preseaza bine pentru a avea tinuta. Se da la rece pana faceti crema.

Crema:
  • cca 250 g branza dulce de vaca
  • cca 250 g mascarpone
  • 1 plic zahar vanilinat
  • zahar brun dupa gust
   Am pus cantitati aproximative deoarece le puteti pune dupa ochi si gust. 
   Branza dulce se paseaza bine pana devine mai cremoasa, se adauga mascarpone, zaharul vanilinat si zaharul brun dupa gust. Eu nu mananc foarte dulce, asa ca am pus doar 2 linguri. Aceasta crema am asezat-o peste blatul de biscuiti si am dat iar la rece.
   

   Intre timp am scurs de suc niste coacaze din cele puse pentru la iarna. Fructele bine scurse le-am asezat peste crema de branza, iar din suc am facut o gelatina conform instructinunilor de plic si am adaugat peste fructe. Am mai lasat la rece pana s-a intarit gelatina si apoi ne-am pus la treaba, adica pe mancat.





               POFTA BUNA!!!

10 comentarii:

  1. Mmmmm,buna,buna,buna.Ce m-as mai infrupta si eu din ea.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e foarte racoritoare, te pup si eu si sa ai un sfarsit de saptamana frumos si sper ca nu va fi canicular

      Ștergere
  2. Mmm.. ce bunatate ai facut.. Si eu am in program un cheescake.. dar sa vad cand o-i avea si chef de bucatarit :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma bucur ca ai postat reteta aceasta, chiar vreau sa o incerc in weekend ... sper sa-mi iasa si mie bine! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. asta e prajitura mea preferata! fara cuptor, fara aragaz...e perfecta pe canicula asta. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te rog sa te servesti cu o felie in acest caz :P

      Ștergere
  5. Vaaai. nu stiu daca ma crezi, dar de ziua fiicei mele am facut un tort la rece cum se spune, cu crema de branza si fructe de padure.
    he-he si deasupra am facut glazura tot asa lucioasa ca si cum ar fi fost din gelatina :))
    Culoarea aia asa rosie nici nu-mi vine sa cred ca e de la coacaze. arata fain. sigur a fost si bun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am avut coacaze rosii de aia a iesit asa rosie culoarea, practic este sucul de cocaze cu gelatina si coacazele. :-*

      Ștergere